POLITYKA PRYWATNOŚCI OPTIMA HIGH SCHOOL

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady zapisywania i uzyskiwania dostępu do danych na Urządzeniach Użytkowników korzystających z Serwisu do celów świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora oraz zasady gromadzenia i przetwarzania danych osobowych Użytkowników, które zostały podane przez nich osobiście i dobrowolnie za pośrednictwem narzędzi dostępnych w Serwisie.

§1 Definicje

  • Serwis - serwis internetowy "Optima Highschool" działający pod adresem https://optimahighschool.pl/
  • Serwis zewnętrzny - serwisy internetowe partnerów, usługodawców lub usługobiorców współpracujących z Administratorem
  • Platforma Edukacyjna - platforma e-learningowa Moodle stanowiąca środowisko nauczania zdalnego za pomocą sieci teleinformatycznych prowadzona przez Optima Highschool, w której udostępniane są dedykowane uczniom treści edukacyjne.
  • Administrator Serwisu / Danych - Administratorem Serwisu oraz Administratorem Danych (dalej Administrator) jest OPTIMA HIGH SCHOOL Sp. z o.o., prowadząca działalność pod adresem: Bitwy Warszawskiej 1920 r. 7, 02-366 Warszawa, z adresem siedziby prawnej przy ul. Konduktorskiej 18 lok. 7 w Warszawie (00-775), o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 5214062751, o nadanym numerze KRS: 0001096044, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu
  • Użytkownik - osoba fizyczna, dla której Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  • Urządzenie - elektroniczne urządzenie wraz z oprogramowaniem, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu
  • Cookies (ciasteczka) - dane tekstowe gromadzone w formie plików zamieszczanych na Urządzeniu Użytkownika
  • RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchwały dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
  • Dane osobowe - oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej
  • Przetwarzanie - oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
  • Ograniczenie przetwarzania - oznacza oznaczenie przechowywanych danych osobowych w celu ograniczenia ich przyszłego przetwarzania
  • Profilowanie - oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się
  • Zgoda - zgoda osoby, której dane dotyczą oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych
  • Naruszenie ochrony danych osobowych - oznacza naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych
  • Pseudonimizacja - oznacza przetworzenie danych osobowych w taki sposób, by nie można ich było już przypisać konkretnej osobie, której dane dotyczą, bez użycia dodatkowych informacji, pod warunkiem że takie dodatkowe informacje są przechowywane osobno i są objęte środkami technicznymi i organizacyjnymi uniemożliwiającymi ich przypisanie zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej
  • Anonimizacja - oznacza nieodwracalny proces operacji na danych, który niszczy/nadpisuje "dane osobowe" uniemożliwiając identyfikację, lub powiązanie danego rekordu z konkretnym użytkownikiem lub osobą fizyczną.

§2 Administrator Danych Osobowych

Administratorem danych osobowych jest OPTIMA HIGH SCHOOL Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-775), przy ul. Konduktorskiej 18 lok. 7, adres do korespondencji: Bitwy Warszawskiej 1920 r. 7, 02-366 Warszawa (dalej jako: „Administrator”).

§3 Inspektor Ochrony Danych

W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych Użytkownicy mogą kontaktować się z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych, Panią Valeriią Voloshyną za pośrednictwem adresu mailowego: v.voloshyna@optimaschool.pl lub na adres pocztowy do korespondencji wskazany w § 2 niniejszej Polityki

§4 Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe przetwarzane są w jednym z następujących celów.

  1. Użytkowników Serwisu, w tym uczniów i rodziców uczestników procesu nauczania, w następujących celach:
    • a. realizacji obowiązków prawnych Administratora wynikających z prawa (podstawa prawna: obowiązki prawne ciążące na Administratorze wynikające z Prawa oświatowego, Karty Nauczyciela, ustawy o systemie oświaty, ustawy o systemie informacji oświatowej, i rozporządzeń do ww. ustaw; art. 6 ust. 1 lit. c RODO; czas przetwarzania: terminy wynikające z ww. ustaw i rozporządzeń); podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania);
    • b. przygotowania i realizacji umowy o świadczenie usług edukacyjnych i umowy o dostęp do Platformy Edukacyjnej (podstawa prawna: umowa, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub działania podjęte na żądanie tej osoby przed zawarciem umowy; art. 6 ust. 1 lit b RODO; czas przetwarzania: do chwili zrealizowania umowy; podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy, a osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania);
    • c. marketingu własnych usług (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes Administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO; czas przetwarzania: do momentu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą; podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, ale niezbędne, by Użytkownik otrzymał informacje o usługach i promocjach);
    • d. realizacji obowiązków podatkowo-księgowych Administratora (podstawa prawna: obowiązek prawny ciążący na Administratorze wynikający m.in. z ustawy o podatku od osób prawnych; art. 6 ust. 1 lit. c RODO; czas przetwarzania: 5 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym doszło do sprzedaży usług; podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania);
    • e. dochodzenia ewentualnych roszczeń m.in.: reklamacji (podstawa prawna: uzasadniony interes Administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO; czas przetwarzania: do chwili przedawnienia ew. roszczeń; podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania).
  2. Użytkowników formularza kontaktowego znajdującego się w Serwisie Administratora, w celu:
    • a. udzielenia odpowiedzi na wysłane zapytanie (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes Administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO; czas przetwarzania: do momentu zakończenia korespondencji oraz do czasu przedawnienia ew. roszczeń; podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, ale niezbędne, by Użytkownik otrzymał odpowiedź).
  3. Subskrybentów newslettera, w następujących celach:
    • a. realizacji usługi newslettera zawierającego informacje o nowościach i wybranych ofertach (podstawa prawna: umowa, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub działania podjęte na żądanie tej osoby przed zawarciem umowy; art. 6 ust. 1 lit b RODO; czas przetwarzania: do chwili rozwiązania umowy przez osobę, której dane dotyczą lub Administratora; podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy, a osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania, nie podanie danych uniemożliwi zawarcie umowy oraz brak świadczenia usług przez Administratora na rzecz osoby, której dane dotyczą)
    • b. marketingu własnych usług (podstawa prawna: zgoda osoby, której dane dotyczą; art. 6 ust. a lit. f RODO; czas przetwarzania: do momentu cofnięcia zgody przez osobę, której dane dotyczą; podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, ale niezbędne, by Użytkownik otrzymał informacje o usługach i promocjach);
    • c. dochodzenia ewentualnych roszczeń m.in.: reklamacji (podstawa prawna: uzasadniony interes Administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO; czas przetwarzania: do chwili przedawnienia ew. roszczeń).

§5 Rodzaje gromadzonych danych

Serwis gromadzi dane o Użytkownikach. Cześć danych jest gromadzona automatycznie i anonimowo, a część danych to dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników w trakcie zapisywania się do poszczególnych usług oferowanych przez Serwis.

Anonimowe dane gromadzone automatycznie:

  • Adres IP
  • Typ przeglądarki
  • Rozdzielczość ekranu
  • Przybliżona lokalizacja
  • Otwierane podstrony serwisu
  • Czas spędzony na odpowiedniej podstronie serwisu
  • Rodzaj systemu operacyjnego
  • Adres poprzedniej podstrony
  • Adres strony odsyłającej
  • Język przeglądarki
  • Prędkość łącza internetowego
  • Dostawca usług internetowych

Dane gromadzone podczas rejestracji:

  • Imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego
  • Imię i nazwisko dziecka
  • Adres e-mail rodzica/opiekuna prawnego
  • Adres e-mail dziecka
  • Numer telefonu rodzica/opiekuna prawnego
  • Numer telefonu dziecka
  • Adres IP (zbierane automatycznie)

Część danych (bez danych identyfikujących) może być przechowywana w plikach cookies. Część danych (bez danych identyfikujących) może być przekazywana do dostawcy usług statystycznych.

§6 Dostęp do danych osobowych przez podmioty trzecie

Co do zasady jedynym odbiorcą danych osobowych podawanych przez Użytkowników jest Administrator. Państwa dane osobowe mogą być jednak dodatkowo przekazywane takim podmiotom jak:

  • świadczącym usługi hostingowe i teleinformatyczne na rzecz Administratora (np. dostawcy serwera, na którym przechowywane są dane osobowe);
  • świadczącym usługi prawne, księgowe, kadrowe i archiwizacji na rzecz Administratora;
  • organom władzy publicznej i innym organom w zakresie ich ustawowych uprawnień.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowej. Administrator nie będzie stosował zautomatyzowanego podejmowania decyzji w sprawie danych osobowych. Państwa dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu udzielonych świadczeń.

W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody, będziemy dane te przetwarzać do czasu zgłoszenia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wycofania zgody na ich przetwarzanie lub gdy z innych przyczyn przetwarzanie tych danych stanie się zbędne.

Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy: v.voloshyna@optimaschool.pl.

Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).

Dane osobowe Użytkowników są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

§7 Sposób przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników:

  • Dane osobowe nie będą przekazywane poza Unię Europejską, chyba że zostały opublikowane na skutek indywidualnego działania Użytkownika (np. wprowadzenie komentarza lub wpisu), co sprawi, że dane będą dostępne dla każdej osoby odwiedzającej serwis.
  • Dane osobowe nie będą odsprzedawane podmiotom trzecim.

Dane anonimowe (bez danych osobowych) gromadzone automatycznie:

  • Dane anonimowe (bez danych osobowych) będą przekazywane poza Unię Europejską.
  • Dane anonimowe (bez danych osobowych) nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (profilowania).
  • Dane anonimowe nie będą odsprzedawane podmiotom trzecim.

§8 Okres przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników:

Co do zasady wskazane dane osobowe są przechowywane wyłącznie przez okres świadczenia Usługi w ramach Serwisu przez Administratora. Są one usuwane lub anonimizowane w okresie do 30 dni od chwili zakończenia świadczenia usług.

Wyjątek stanowi sytuacja, która wymaga zabezpieczenia prawnie uzasadnionych celów dalszego przetwarzania tych danych przez Administratora. W takiej sytuacji Administrator będzie przechowywał wskazane dane, od czasu żądania ich usunięcia przez Użytkownika, nie dłużej niż przez okres 3 lat w przypadku naruszenia lub podejrzenia naruszenia zapisów regulaminu serwisu przez Użytkownika.

Dane osobowe przechowywane przez okres działań statystycznych, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami (np.: reklamacje) - do czasu wygaśnięcia terminu związanego z danym roszczeniem wynikającym z przepisów prawa.

Dane anonimowe (bez danych osobowych) gromadzone automatycznie:

Anonimowe dane statystyczne, niestanowiące danych osobowych, są przechowywane przez Administratora w celu prowadzenia statystyk serwisu przez czas nieoznaczony.

§9 Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych

1. Prawo dostępu do danych osobowych

Użytkownikom przysługuje prawo uzyskania dostępu do swoich danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora.

2. Prawo do sprostowania danych osobowych

Użytkownikom przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe lub / oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora.

3. Prawo do usunięcia danych osobowych

Użytkownikom przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora. W przypadku kont użytkowników, usunięcie danych polega na anonimizacji danych umożliwiających identyfikację Użytkownika. Administrator zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji żądania usunięcia danych w celu ochrony prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. w gdy Użytkownik dopuścił się naruszenia Regulaminu czy dane zostały pozyskane wskutek prowadzonej korespondencji). W przypadku usługi Newsletter, Użytkownik ma możliwość samodzielnego usunięcia swoich danych osobowych korzystając z odnośnika umieszczonego w każdej przesyłanej wiadomości e-mail.

4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych

Użytkownikom przysługuje prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora.

5. Prawo do przenoszenia danych osobowych

Użytkownikom przysługuje prawo uzyskania od Administratora danych osobowych dotyczących Użytkownika w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, realizowane na żądanie złożone do Administratora.

6. Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych

Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO, realizowane na żądanie złożone do Administratora.

7. Prawo wniesienia skargi

Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Zgłoszenie żądań i skorzystanie z przysługujących Państwu praw nie wpłynie na dokonane przez nas czynności. Informację dotyczącą realizacji Państwa żądania otrzymacie Państwo nie później niż w ciągu miesiąca.

§10 Kontakt do Administratora

Z Administratorem można skontaktować się w jeden z poniższych sposobów

§11 Wymagania Serwisu

  • Ograniczenie zapisu i dostępu do plików Cookie na Urządzeniu Użytkownika może spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcji Serwisu.
  • Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieprawidłowo działające funkcje Serwisu w przypadku gdy Użytkownik ograniczy w jakikolwiek sposób możliwość zapisywania i odczytu plików Cookie.

§12 Wtyczki mediów społecznościowych

Na naszej stronie internetowej używane są wtyczki następujących serwisów społecznościowych: Instagram, Facebook. Wyświetlając stronę, Państwa przeglądarka nawiąże połączenie z serwerami administratorów ww. serwisów społecznościowych, dzięki czemu otrzymają oni informację o wyświetleniu strony wraz z Państa adresem IP. Szczegółowe informacje o celu, zakresie i zasadach przetwarzania danych przez ww. serwisy znajdziesz w politykach prywatności ich administratorów.

§13 Linki zewnętrzne

W Serwisie - artykułach, postach, wpisach czy komentarzach Użytkowników mogą znajdować się odnośniki do witryn zewnętrznych, z którymi Właściciel serwisu nie współpracuje. Linki te oraz strony lub pliki pod nimi wskazane mogą być niebezpieczne dla Twojego Urządzenia lub stanowić zagrożenie bezpieczeństwa Twoich danych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zawartość znajdującą się poza Serwisem.

§14 Zmiany w Polityce Prywatności

  • Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności bez konieczności informowania o tym Użytkowników w zakresie stosowania i wykorzystywania danych anonimowych lub stosowania plików Cookie.
  • Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności w zakresie przetwarzania Danych Osobowych, o czym poinformuje Użytkowników posiadających konta użytkownika lub zapisanych do usługi newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie do 7 dni od zmiany zapisów. Dalsze korzystanie z usług oznacza zapoznanie się i akceptację wprowadzonych zmian Polityki Prywatności. W przypadku, w którym Użytkownik nie będzie się zgadzał z wprowadzonymi zmianami, ma obowiązek usunąć swoje konto z Serwisu lub wypisać się z usługi Newsletter.
  • Wprowadzone zmiany w Polityce Prywatności będą publikowane na tej podstronie Serwisu.
  • Wprowadzone zmiany wchodzą w życie z chwilą ich publikacji.