REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLATFORMY EDUKACYJNEJ

§ 1
Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z Platformy Edukacyjnej znajdującej się pod adresem https://b.optimaschool.pl. - (dalej – Platforma)
  2. Akceptacja Regulaminu jest warunkiem koniecznym do korzystania z Platformy oraz do założenia konta.

§ 2
Definicje

  • „Platforma edukacyjna” – serwis internetowy stanowiący interaktywną platformę edukacyjną dostępną pod adresem https://b.optimaschool.pl.
  • „Konto użytkownika” – zbiór zasobów i uprawnień dostępnych i przysługujących użytkownikowi w ramach udzielonego dostępu do platformy edukacyjnej.
  • „Użytkownik”- osoba fizyczna, posiadająca aktywne konto na platformie edukacyjnej oraz korzystająca z jej zasobów.
  • OPTIMA HS - podmiot prowadzący Platformę, który posiada wyłączne prawa autorskie do ich treści

§ 3
Zasady korzystania z platformy edukacyjnej

  1. Platforma edukacyjna została stworzona oraz uruchomiona w celu edukacyjnym poprzez realizację zajęć dydaktycznych, do których dostęp mają wyłącznie zarejestrowani użytkownicy po uprzednim zalogowaniu się do platformy.
  2. Zabronione jest korzystanie z platformy edukacyjnej przez użytkownika w innym celu niż edukacyjnym czy informacyjnym.
  3. Materiały dostępne na platformie edukacyjnej są udostępniane przez Podmiot prowadzący platformę, który posiada prawa autorskie do ich treści oraz dodatkowych materiałów nauczania. Ponadto, na platformie mogą być umieszczane linki oraz materiały pochodzące z internetu i otwartych źródeł, które są wykorzystywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z poszanowaniem praw autorskich.
  4. Korzystanie z platformy edukacyjnej oraz umieszczonych na niej treści możliwe jest po wyrażeniu zgody na postanowienia niniejszego Regulaminu.
  5. Wyrażając zgodę na postanowienia Regulaminu, użytkownik zobowiązuje się do korzystania z zasobów platformy edukacyjnej zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polskiej oraz do niepodejmowania działań, które mogłyby spowodować szkodę dla OPTIMA HS lub innych użytkowników.
  6. Użytkownikowi zabrania się przeniesienia jego praw i obowiązków na osobę trzecią.

§ 4
Rejestracja do Demo dostępu platformy

  1. W celu rejestracji do Demo dostępu platformy użytkownik wypełnienia formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej OPTIMA HS znajdującej się pod adresem https://optimahighschool.pl.
  2. W formularzu rejestracyjnym użytkownik wskazuje prawidłowy i aktualny adres e-mail, na który zostaną przesłane dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy edukacyjnej.
  3. Przed dokonaniem rejestracji Użytkownik potwierdza i akceptuje Regulamin.
  4. Każdy Użytkownik może posiadać tylko jedno Konto.
  5. Użytkownik zobowiązany jest do podawania wyłącznie prawdziwych i aktualnych danych.
  6. Użytkownik loguje się na Konto przy wykorzystaniu loginu, którym jest adres poczty elektronicznej, i hasła wygenerowanego w procesie rejestracji.
  7. Zakazane jest udostępnianie loginu i hasła do Konta osobom trzecim lub korzystanie z nich w sposób umożliwiający innym osobom zapoznanie się z loginem i hasłem Użytkownika.
  8. Korespondencja związana ze świadczeniem usług będzie przesyłana na adres poczty elektronicznej Użytkownika, podany przy rejestracji. W przypadku zmiany adresu poczty elektronicznej, Użytkownik jest zobowiązany do każdorazowego poinformowania OPTIMA HS o tym fakcie w terminie 5 (pięciu) dni kalendarzowych od dnia zmiany na adres e-mail: sekretariat@optimaschool.pl.
  9. Po upływie 14 dni dostęp do platformy Demo zostaje automatycznie zamknięty i nie podlega ponownemu otwarciu. Po zakończeniu okresu dostępu, użytkownik może uzyskać pełny dostęp do platformy poprzez zawarcie odpowiedniej umowy oraz wypełnienie wszelkich wymaganych dokumentów niezbędnych do rejestracji.

§ 5
Prawa i obowiązki OPTIMA HS i Użytkownika

  1. Zapewnia się użytkownikowi działanie platformy edukacyjnej w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na tę usługę, w szczególności przy wykorzystaniu środków organizacyjnych i technicznych, które gwarantują należyty poziom bezpieczeństwa.
  2. Użytkownik uprawniony jest do korzystania z zasobów platformy edukacyjnej w sposób zgodny z obowiązującym prawem, w szczególności z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych.
  3. OPTIMA HS zastrzega sobie prawo do czasowego wstrzymania dostępu do platformy ze względu na prace konserwacyjne, bezpieczeństwo systemu oraz zmiany i aktualizacje systemowe tzw. przerwy techniczne. Przy czym o wprowadzeniu przerwy technicznej poinformuje się użytkownika za odpowiednim uprzedzeniem.
  4. OPTIMA HS nie ponosi odpowiedzialności za zaistniałe ograniczenia w dostępności platformy, zakłócenia w jej funkcjonowaniu oraz szkody spowodowane awariami, działaniem siły wyższej, działaniami destabilizującymi pracę systemu lub innymi czynnikami niezależnymi od OPTIMA HS.
  5. Zabrania się przekazywania osobom niebędącym użytkownikami hasła i loginu do platformy edukacyjnej, w tym do nieuprawnionego rozpowszechniania, kopiowania, publicznego odtwarzania oraz wyświetlania materiałów marketingowych zarówno w sposób odpłatny jak i nieodpłatny.

§ 6
Dane osobowe oraz polityka prywatności

  1. OPTIMA HS gwarantuje ochronę wszelkich zebranych danych osobowych. Dane osobowe użytkownika są przetwarzane przez Usługodawcę wyłącznie w celach związanych z działaniem platformy edukacyjnej.
  2. Zakazane jest wprowadzanie do platformy edukacyjnej przez użytkownika treści o charakterze bezprawnym i/lub niezgodne z Regulaminem oraz zawartą umową na dostęp do platformy edukacyjnej.
  3. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe na skutek zamieszczenia przez niego danych i/lub treści niezgodnych z przepisami prawa.
  4. Administratorem danych gromadzonych w związku z korzystaniem z platformy edukacyjnej jest OPTIMA HIGH SCHOOL SP. Z O.O. z siedzibą w Warszawie tel. +48 799 350 350, e-mail sekretariat@optimaschool.pl. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych przez Administratora należy się kontaktować z wykorzystaniem powyższych danych adresowych.
  5. Administrator gromadzi dane związane z aktywnością użytkownika, takie jak datę wizyty.
  6. Dane osobowe Użytkownika są przetwarzane w celu obsługi procesu dydaktycznego odbywającego się z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, przy pomocy platformy edukacyjnej (znajdujących się na niej kursów/szkoleń), w tym do kontaktu w ramach realizacji tego procesu.
  7. Na platformie edukacyjnej przetwarzane są następujące dane osobowe Użytkownika: imię, nazwisko, adres e-mail.
  8. Dane osobowe Użytkownika są przetwarzane na podstawie obowiązujących przepisów prawa w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (tj. art. 6 ust. 1 lit. a,b oraz f RODO).
  9. Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla realizacji celu, o którym mowa w ust. 8. Odmowa podania danych uniemożliwia uczestnictwo w procesie dydaktycznym lub innych formach kształcenia prowadzonych za pośrednictwem platformy.
  10. Administrator nie udostępnia zgromadzonych na platformie edukacyjnej danych osobowych żadnym odbiorcom z wyjątkiem przypadków, gdy obowiązek taki wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Administrator może powierzyć innemu podmiotowi, w drodze umowy zawartej na piśmie, przetwarzanie danych osobowych w imieniu Administratora, w szczególności dostawcom usług IT.
  11. Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane, w tym przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania.
  12. W przypadku, na zasadach i w trybie określonym w obowiązujących przepisach, Użytkownikowi przysługuje prawo do żądania: dostępu do treści danych oraz ich sprostowania (art. 15 i 16 RODO), usunięcia danych (art. 17 RODO), ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (art. 21 RODO), przenoszenia danych (art. 20 RODO) oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie 00-193, ul. Stawki 2, w przypadku podejrzenia, że dane osobowe są przetwarzane przez Administratora z naruszeniem przepisów prawa.
  13. Zgodnie z art. 173 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, Użytkownik platformy edukacyjnej jest należycie poinformowany o instalowaniu na jego komputerze plików cookies. Użytkownik ma możliwość ustawić w przeglądarce blokowanie określonych rodzajów cookies i innych technologii, poprzez określenie na przykład, że dozwolone będą tylko i wyłącznie te, które są niezbędne do poprawnego wyświetlania strony.

§ 7
Postępowanie reklamacyjne

  1. Użytkownikowi przysługuje prawo zgłaszania reklamacji dotyczących funkcjonowania platformy edukacyjnej, sposobu wykonania umowy, świadczenia usługi oraz usług warunkowych za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość na sekretariat@optimaschool.pl
  2. Użytkownik będący konsumentem ma prawo zgłaszać reklamacje w terminie 2 lat od chwili wystąpienia zdarzenia, które ma być przedmiotem reklamacji. Użytkownik niebędący konsumentem lub przedsiębiorca o statusie zbliżonym do konsumenta ma prawo zgłaszać reklamacje w terminie 7 dni od chwili wystąpienia zdarzenia, które ma być przedmiotem reklamacji.
  3. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać oznaczenie użytkownika platformy edukacyjnej (imię i nazwisko), adres korespondencyjny albo adres siedziby, adres poczty elektronicznej. Zgłoszenie powinno także w sposób zrozumiały i zwięzły opisywać przyczynę reklamacji oraz być wysłane z adresu e-mail przypisanego do konta użytkownika platformy edukacyjnej albo adresu e-mail, którym posługiwał się klient w chwili zakupu dostępu do usługi warunkowej będącej przedmiotem reklamacji.
  4. OPTIMA HS może wezwać wnoszącego reklamację do jej uzupełnienia, jeśli przesłane mu zgłoszenie okaże się niewystarczające i usługodawca nie będzie w stanie odnieść się do wnoszonej reklamacji. Wnoszący reklamację w takim przypadku uzupełni ją w terminie 30 kolejnych dni licząc od dnia, w którym zostanie wezwany do takiego uzupełnienia, pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania przez usługodawcę. Brak uzupełnienia reklamacji będzie równoznaczny ze zrzeczeniem się przez zgłaszającego reklamację wszelkich roszczeń względem usługodawcy a związanych z nieprawidłowo zgłoszoną reklamacją.
  5. Prawidłowo zgłoszona reklamacja zostanie rozpatrzona przez OPTIMA HS w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania lub uzupełnienia (jeśli było ono konieczne).
  6. Informacja o uwzględnieniu bądź nieuwzględnieniu reklamacji zostanie dostarczona do wnoszącego reklamację za pośrednictwem wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej przypisany do konta użytkownika.

§ 8
Postanowienia końcowe

  1. Regulamin dostępny jest pod adresem strony internetowej https://optimahighschool.pl/regulamin
  2. OPTIMA HS zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany postanowień Regulaminu w każdym czasie. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują z chwilą opublikowania ich na stronie: https://optimahighschool.pl/regulamin
  3. OPTIMA HS dołoży wszelkich starań, aby usuwać lub blokować materiały niezgodne z Regulaminem.
  4. Wszelkie spory powstałe w związku z funkcjonowaniem Platformy rozstrzygać będzie Sąd Powszechny właściwy dla siedziby OPTIMA HS .