Współcześni nastolatkowie są świadomi tego, czego chcą od swoich studiów i wykazują już znaczną niezależność. Są gotowi wziąć odpowiedzialność za swój własny harmonogram, organizować swój własny czas, a nawet wyznaczać długoterminowe cele. Ale nawet tak doświadczeni uczniowie czasami mają trudności z nauką na odległość. Nie martw się, jesteśmy tutaj, aby pomóc! Ten artykuł zawiera proste, ale skuteczne wskazówki, które pomogą dziecku uczyć się z radością. Postępuj zgodnie z naszymi zaleceniami, a nauka na odległość będzie wyjątkowo przyjemnym doświadczeniem dla Twojego nastolatka.
Wyzwanie #1: Brak jasnej codziennej rutyny
Nauka na odległość daje nastolatkom więcej swobody, ale jednocześnie wymaga odpowiedniej organizacji dnia. W szkole dzwonek wskazuje, kiedy zaczyna się i kończy lekcja, ale w domu czas czasami się rozciąga: uczniowie tracą poczucie, kiedy muszą się uczyć, a kiedy mogą się zrelaksować. Może to prowadzić do przeciążenia lub, wręcz przeciwnie, do zwlekania.
Optymalne rozwiązanie
Pomóż dziecku stworzyć harmonogram nauki i delikatnie przypomnij mu, że lekcje w domu powinny przebiegać zgodnie z planem. Wspólnie ustalcie konkretne godziny zajęć i przerw, tak aby nawet w przypadku nauki na odległość przestrzegany był rytm dnia. Pozwól nastolatkowi określić, kiedy wygodniej jest mu wykonywać zadania, ale podkreśl znaczenie dyscypliny.
Wyzwanie #2 - czynniki rozpraszające
Kiedy uczeń uczy się w domu, jego głównym narzędziem staje się komputer lub telefon. Jednak te same gadżety często rozpraszają uwagę podczas nauki na odległość. Próby zajrzenia do mediów społecznościowych „tylko na chwilę” często kończą się godzinami spędzonymi na oglądaniu filmów lub rozmowach ze znajomymi. Pozostawia to niewiele czasu na naukę na odległość.
Optymalne rozwiązanie
Porozmawiaj ze swoim nastolatkiem o znaczeniu koncentracji i, jeśli to konieczne, pomóż mu ustalić limity korzystania z mediów społecznościowych podczas zajęć. Większość nowoczesnych aplikacji ma funkcję tymczasowego blokowania dostępu do mediów społecznościowych. Zasugeruj swojemu dziecku wypróbowanie tej techniki, aby zwiększyć efektywność nauki na odległość i uniknąć utraty koncentracji.
Wyzwanie nr 3 - brak komunikacji
Nauka na odległość zmniejsza ilość komunikacji twarzą w twarz, a jest to tak ważne, aby uczniowie czuli się częścią zespołu, omawiali wiadomości i doświadczali wspólnych zwycięstw i porażek. W domu jest to nieco trudniejsze, ale nie ma rzeczy niemożliwych!
Optymalne rozwiązanie
Pomóż swojemu uczniowi zorganizować spotkania wideo z kolegami z klasy, aby pozostać w kontakcie. Może to być krótkie omówienie zadań lub nieformalna komunikacja po szkole. Takie spotkania online pomogą nastolatkowi poczuć się częścią zespołu i zmotywują go do głębszego zaangażowania się w proces nauki.
Wyzwanie #4 - potrzeba bycia na czas ze wszystkim
Studenci mają wiele różnych zadań podczas studiów, w tym naukę na odległość. Niezdolność do rozłożenia obciążenia pracą prowadzi do kumulacji obowiązków, co może prowadzić do zmęczenia. Czasami nastolatkowie zaczynają nawet wątpić w swoje umiejętności, ponieważ trudno jest się skoncentrować, gdy są przytłoczeni.
Optymalne rozwiązanie
Naucz swojego ucznia ustalać priorytety, co pomoże mu nie tylko w procesie nauki na odległość, ale także w życiu w ogóle. Spróbujcie wspólnie sporządzić listę zadań, dzieląc je na te, które wymagają więcej czasu i te, które można wykonać szybciej. Przypomnij mu również, że przerwy w procesie uczenia się są tak samo ważne jak sama praca. Pozwól dziecku częściej odpoczywać między lekcjami, aby utrzymać jego entuzjazm i normalne tempo nauki.
Format nauki, który lubią nastolatki
W Optima Highschool nauka na odległość nie jest wyzwaniem, ale raczej nowymi możliwościami dla każdego ucznia. Zrobiliśmy wszystko, aby proces zdobywania wykształcenia średniego był wygodny i zrozumiały: przygotowaliśmy wysokiej jakości materiały interaktywne, zapewniamy wsparcie nauczycieli i elastyczny harmonogram, aby pomóc dzieciom uczyć się z przyjemnością. Tutaj uczniowie mogą rozwijać się we własnym tempie i codziennie odkrywać coś nowego.